Endelig er tunikaen ferdig

Tenk at jeg endelig er ferdig med en tunika. Var vel kanskje på tide, siden jeg begynte på den for to år siden :p
Jeg har brukt et garn som heter Frost, og oppskrifta er fra Gjestal strikkedesign no. 13.

Som dere ser har den korte armer, men opprinnelig skulle den hatt lange armer. Jeg gikk rett og slett tom for garn, og Gjestal produserer ikke Frost garn lenger. Derfor fikk jeg hjelp fra min bedre halvdel, Bror, til å regne meg fram til hvordan jeg skulle strikke korte armer sånn at det skulle passe til armåpningen.

Mønstret jeg har strikket på øvre del av bolen, er perlestrikk.

Ble jo ikke så verst, jeg er hvertfall fornøyd 🙂

This slideshow requires JavaScript.

Strikkende hilsen fra

 

5 responses to “Endelig er tunikaen ferdig

  1. Søte halser 🙂 har nettopp hatt hals dilla, og strikket mange 🙂 en pause nu, og har starta med to stk forskjellige kjøreposer til babyer 🙂
    Fin blogg dere har, håper det er greit at jeg la dere inn på blogglista på min egen blogg 🙂
    Ha en fortreffelig søndagskveld!!

  2. Takk og takk 🙂 Koselig å høre Maria og Anne Kari 😉 Synes faktisk den ble fin jeg å.
    Det er absolutt greit, og veldig hyggelig at du la oss på blogglista di, Linda. jeg tror to skjerf er nok for meg på en stund..ble litt «kjedelig» i lengden..hehe 🙂 Har begynt på noe litt mer avansert nå, en strikka jakke 😀 Stikk gjerne innom da resultatet er klart 😉
    *Ragnhild*

Legg gjerne igjen en liten kommentar

