Enkle halser

Her har jeg (Ragnhild) to halser striket fram og tilbake som et skjerf, og sydd sammen i endene. de er ca 130 cm lange før sammensying.
På det grå skjerfet har jeg egenkomponerte firkanter i forskjellige str, med rett og vrang.
På det lilla har jeg strikket 3 r 3 vr og forskjøvet mønsteret hver 5 omg.

This slideshow requires JavaScript.

Strikkende hilsen fra

Advertisements

8 responses to “Enkle halser

  1. Trivelig med nye følgere på bloggen min. Er storimponert over hva dere to får til.
    Tunikaen var kjempesøt med korte ermer.
    Den som lærte meg å strike var min kjære far. Da han var barn måtte guttene selv strikke vottene som ble brukt når de var på havet og fisket. Tykke, tova votter av hjemspunnet garn.

    Ha en fin dag:)

  2. Koselig blogg ;))
    Kjekt når en mannebein kommer ut av strikkeskapet!
    Syns søren meg dere bør ta turen til Tananger i august eg!
    Da arrangerer eg nemligen Norste største strikketreff på 6.året!
    Tananger Treffet! Det er laget en event på FB som dere kan ta en titt på ;))

    Er det noe dere lurer på i den anledning er det bare å sende meg en mail ;))

    KOS dere og ha en herlig Strikke Søndag ;))

    Klem Vibbedille ;))

  3. Tusen takk for alle de koselige kommentarene 🙂 Det gir meg lyst til å strikke enda mere.
    Takk Randi, tror faktisk tunikaen ble finere med korte ermer enn jeg tror den ville blitt med lange ermer. Tykke tova votter..god ide 🙂
    Ja, det er koselig å sitte å strikke sammen, Bitta.
    Hmm, skal definitivt ta en titt på facebook siden til Tananger Treffet, Vibbedille.
    Ha en strålende, strikkende dag alle sammen 😀
    *Ragnhild*

Legg gjerne igjen en liten kommentar