Anette genser

Nå er jeg ferdig med Anette genser.
Den er strikket med Troll garn som jeg fikk fra ull.no. Jeg synes dette garnet var veldig godt å strikke med. Som regel da jeg har kjøpt tykt garn, har jeg funnet en del skjøter i garnet, men jeg fant ingen på de 8 hespene jeg fikk!

I oppskriften stod det at jeg trengte ca 700g med garn, men jeg trengte litt mer. Jeg spurte om å få mer garn og allerede dagen etter kom det en hespe i posten. Både utrolig god service og rask levering!!  (Og jeg kan bruke genseren min i påska).

Jeg brukte ikke hele hespen, så jeg har planer om å kanskje strikke meg et matchende pannebånd med det garnet som ble igjen.

Som dere ser har jeg sydd i en hvit tråd nederst på ermene, bolen og rundt halsen. Disse plassene er det strikket tre rett, en vrang. Så det jeg har gjort er rett og slett å stikke tråden ned ved hver vrangmaske. Dette står ikke i oppskrifta, men jeg syntes det ble veldig fint.

Bilde av genseren før toving:

Genseren er helt herlig å ha på seg og akkurat passe varm i dette fine påskeværet.

Vi er stolte av å ha over 290 «likere» på Facebook.(HURRA!)
Nå har vi satt et mål om å få 500. Da vi passerer dette målet vil vi trekke ut en av våre «likere» som vinner av en overraskelse fra oss i posten! Vi har ikke helt bestemt oss for om vi vil avsløre gaven ennå eller ei. Hva synes dere?

Uansett – for å nå dette målet trenger vi hjelp av deg, og det hadde vært flott om du ville dele siden med venner og kjente.
http://www.facebook.com/Hobbybloggerne
(Dette vil foregå helt uavhengig av strikkekonkurransene, som vi håper å starte med etter påske)

Vi ønsker alle en strålende påske med masse strikking, appelsin, sjokolade, skiturer og alt annet som hører påsken til.

Strikkende hilsen fra

4 responses to “Anette genser

  1. Det var en utrolig flott genser, så ren og fin i linjene. Og den hvite innsydde tråden gjorde seg veldig godt.
    Er dette eget design, eller?
    Flott stykke arbeid her!

  2. Genseren ble vedlig fin, det gjorde seg med den hvite tråden på kantene.Synes også genseren kom bedre frem på dine bilder, enn på oppstiftsbildet.

    Ønsker dere en fin påske 🙂

Legg gjerne igjen en liten kommentar

