En liten smakebit

Da var tiden innen for å gi dere som følger bloggen vår og/eller på Facebook en liten smakebit på hvordan genseren jeg strikker meg blir. Det er, som sikkert de fleste har fått med seg, en selvkomopnert genser. Det har vært noen små utfordringer med det, men ser ut som den blir ganske bra, eller?

Genseren er strikket med garn vi fikk av ull.no i mars.

Jeg bestemte meg mens jeg holdt på å strikke at jeg ville ha en mørkere farge inni halsen og lags halsåpningen, og dette angre jeg ikke på. Synes det ble fint.

20120422-211743.jpg

Den virker litt stor, men blir sikkert litt annerledes da jeg får på ermene som jeg nettopp har startet opp med. Håper at hele genseren vil være klar om ca 2-3 uker, så jeg får brukte den litt før sommeren kommer. Men bor jo tross alt i nord-Norge, så her jo ikke sommerne så varme uansett… hehe.

20120422-213036.jpg

Legg gjerne igjen en liten kommentar om du har gode ideer om hvordan kan bli «litt» mer «tettsittende» uten at den blir tovet, eller om du bare vil legge igjen en annen kommentar.

Ønsker alle en fortsatt fin søndag.

Strikkende hilsen fra

11 responses to “En liten smakebit

    • Så koselig å høre at du lurte på hvordan det gikk. Enn så lenge er det en UFO. Jeg måtte begynne helt på nytt med en ny bol, og har vel strikka den ca 42 cm nå, men så trengte jeg en liten pause. Må variere litt. Og det er jo en ullgenser, så får nok ikke brukt den på noen mnd uansett (får vi håpe). Men har strikka meg en vest, som blir et blogginnlegg om ikke alt for lenge, men måtte gjøre den om litt, så satser på at den er helt ferdig til helga.

      Takk for at du stakk innom og at du la igjen en koselig kommentar.

      Strikkende hilsen fra
      Bror

  1. Da får jeg bare vente i spenning å se hvordan den blir:) Synes det er gøy å følge med bloggen deres, dere er flinke og kreative begge 2. Gøy med konkurransen også, mange flotte bidrag dere har fått inn. Ha en god dag videre, og kos deg med strikkingen.
    Hilsen fra Iselinn:)

Legg gjerne igjen en liten kommentar

