Babydress

20121002-170452.jpg

Et vennepar av oss fikk ei nydelig jente for to uker siden. Da vi fikk vite at de var gravide var det bare å ta pinnene fatt. Det resulterte i en myk og varm babydress. Den er strikket med pinne 7 og Eskimogarn. Oppskrifta fant vi på garnstudio.com

Dressen er lett å strikke, siden du begynner nederst, så setter du begge bena på rundpinne og strikker rett opp som en T, og det går fort når du strikker den minste størelsen som er 1-3 måneder. Så dette er en dress som de fleste kan klare å strikke.
Den ble veldig godt mottatt av de heldige nybakte foreldrene, som allerede ønsker seg en til dress som den lille prinsessa kan bruke til neste vinter.

20121002-170632.jpg

Knappene er kjøpt på panduro, der hadde de pakker med fem knapper, som disse, eller i blå farger til små prinser.

Strikkende hilsen

20121002-173027.jpg

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Jumpsuit

Two of our friends, gave birth to a lovely little girl two weeks ago. When they told us that they were pregnant, I found my knitting pins and started knitting right away. It resulted in a jumpsuit knitted with pin size 7 and Eskimo yarn.
Click this link to see the resipe: garnstudio.com

It was an easy dress to knit, and it didn’t take too long time to make It finish, since I knitted it in the size 1-3 months.
The new parentes was very happy when we gave them the jumpsuit, and they ordered another one for the princess to wear next winter.

Knitring greetings from

20121002-173104.jpg

Advertisements

One response to “Babydress

  1. Det var en utrolig flott babydress og nydelig knapper. Håper dressen blir mye brukt.. 😉

Legg gjerne igjen en liten kommentar